Wschód w centrum transportowego zainteresowania
Najwięcej przewozów na kierunku Polska-Rosja
Międzynarodowa grupa kapitałowa AsstrA-Associated Traffic AG podsumowała wyniki pracy w 2017 r. Obrót firmy za ostatnie dwanaście miesięcy wyniósł 250 mln euro, co o 35% przewyższa analogiczne wskaźniki z roku 2016. Przychody ze sprzedaży wzrosły o 25%. Jak pokazują analizy, znaczny udział w danym wzroście stanowi transport na kierunku Polska-Wschód.
Znaczący procent w przewozach na Wschód stanowi również Białoruś i Ukraina | Fot. AsstrA
AsstrA oferuje ponad 1100 kierunków transportu na całym świecie. Jedną z obsługiwanych tras jest relacja Polska-Wschód. Do głównych towarów przewożonych na tym kierunku należą produkty branży FMCG, nie objęte embargiem importowym. Jak pokazują wskaźniki z 2017 r., największy udział realizowanych transportów odnotowano na kierunku Polska-Rosja – ponad 6 tys. przewozów.
Pomost między zachodem i wschodem. Znaczny procent przewozów stanowi również Białoruś i Ukraina, region dalekiej Rosji oraz inne kraje WNP. Wśród nich najwyżej plasuje się Kazachstan – około 131 tys. t przewożonych produktów branży FMCG rocznie, a także Mołdawia – blisko 48 tys. t ładunków. W dalszej kolejności należy wymienić Uzbekistan, gdzie rocznie AsstrA przewozi średnio 14 tys. t tego rodzaju produktów oraz Turkmenistan z udziałem ok. 13 tys. t transportowanych ładunków.
AsstrA to swojego rodzaju pomost między zachodem i wschodem Europy. 20-letnie doświadczenie w realizowaniu transportów, znajomość lokalnych niuansów oraz szerokie kompetencje spedytorów pozwalają nam utrzymać wysoki standard obsługi klienta, co stwarza wyraźną przewagę konkurencyjną. Potwierdza to zaufanie, jakim od lat darzą nas globalne firmy. Również lokalne przedsiębiorstwa wysoko oceniły jakość naszych usług w badaniu zadowolenia klienta - zauważa Country Manager AsstrA dla regionu Polski, Mariusz Borkowski.
Strategia rozwoju. Rok 2017 był bardzo trudny. Na przełomie marca i kwietnia obserwowaliśmy niekontrolowany wzrost cen na usługi transportowe i wahania kursu rubla rosyjskiego. Zaostrzone kontrole rosyjskich służb transportowych przyczyniły się do ogromnych utrudnień w prowadzeniu biznesu. Był to dla nas dobry egzamin, który, moim zdaniem, zdaliśmy na piątkę - podsumowuje ostatnie dwanaście miesięcy, Trade Lane Manager Polska-Rosja z firmy AsstrA, Mikołaj Antonowicz. Podsumowując poprzedni rok, można śmiało powiedzieć, że zwiększyliśmy nie tylko portfel klientów, ale również licyb podwykonawców. Klienci i przewoźnicy powierzają nam coraz większą część swojego biznesu, ponieważ widzą w nas stabilnego partnera, z którym można się rozwijać - reasumuje Antonowicz.
AsstrA sformułowała także strategię rozwoju na najbliższe trzy lata, w której wyróżnione zostały kluczowe kierunki. Zaplanowano znaczące poszerzenie zasięgu geograficznego nie tylko w Europie i krajach WNP, ale również w Stanach Zjednoczonych.