Reklama     +48 22 620 92 04 
www.autotransport.plWielton przejmuje niemieckiego producenta
Transport drogowy

Wielton przejmuje niemieckiego producenta

Langendorf kolejną firmą w portfolio polskiej Grupy

24 maja 2017 r.   |  CB

Dokładnie 23 V 2017 r. Wielton przejął 80% udziałów Grupy Langendorf, niemieckiego producenta naczep, w tym m.in. specjalistycznych pojazdów do przewozu szkła i prefabrykatów.

Łączna wartość transakcji wyniosła 5,3 mln eu, a dzięki niej Grupa Wielton ma zwiększyć swoje przychody o 200 mln zł rocznie. Umowa zakłada, że pozostałe 20% udziałów Langendorfa spółka przejmie do końca 2022 r. (począwszy od 2019 r. każdego roku po 5%). Przejęcie niemieckiego producenta to jeden z elementów nowej strategii Grupy Wielton, ogłoszonej na początku kwietnia tego roku.

 

Unikalne know-how. Przejęcie Langendorf jest składową Strategii Wzrostu 2020, dokładnie przemyślanego planu, który zaczynamy realizować. Langendorf jest marką z ponad 125-letnią tradycją, o bardzo dobrej międzynarodowej renomie. Posiada unikalne know-how w zakresie budowy specjalistycznych wywrotek, w tym pojazdów izolowanych oraz transporterów do przewozu szkła i prefabrykatów. Dzięki tej akwizycji Grupa Wielton przede wszystkim poszerzy portfel produktowy. Zwiększy również swój udział w bardzo dojrzałym, największym w Europie rynku niemieckim. Rocznie sprzedawanych jest tu aż 54 tys. naczep i przyczep - powiedział Mariusz Golec, prezes zarządu Wielton S.A.

Grupa zyskuje partnera z wyjątkowym know-how technologicznym, przede wszystkim w zakresie produkcji naczep do przewozu szkła i prefabrykatów. Jest to jedna z kluczowych wartości dodanych transakcji, a dzięki połączeniu sił działu rozwojowo-konstrukcyjnego Langendorf z wieluńskim CBR-em wzrosną możliwości tworzenia i komercjalizacji innowacyjnych rozwiązań produktowych. Przejęcie pozwoli także na zwiększenie efektu skali zakupów w Grupie i liczby punktów serwisowych. Langendorf posiada takich 45 w Niemczech i krajach europejskich.

Wielton opiera swój wzrost na silnych, lokalnych markach i ich rozwoju w ramach Grupy. Działamy jako multibrand, a przejmowane spółki są dla nas partnerami. Stawiamy na ewolucję, nie robimy rewolucji. Langendorf nadal będzie sprzedawał swoje produkty w Niemczech i na dotychczasowych rynkach pod własną marką oraz wykorzysta kapitał utworzonej rok temu Wielton GmbH - dodaje Mariusz Golec.

[ w razie braku miejsca można ten cytat wyrzucić ]

 

Co to za firma? Langendorf z siedzibą w Waltrop jest rodzinną firmą, z ponad 70-letnim doświadczeniem w produkcji naczep. Należy do czołowych europejskich producentów pojazdów oferujących szeroką gamę produktów: naczep, wywrotek, transporterów prefabrykatów budowlanych, naczep niskopodwoziowych, dwupoziomowych, transporterów szkła technicznego, pojazdów specjalnych. Spółka jest liderem w Niemczech w segmencie pojazdów do przewozu szkła i ma 57% udział w rynku. W pierwszym kwartale 2017 r. była czwarta pod względem sprzedaży wywrotek w Niemczech.

W ubiegłym roku na drogi wyjechało łącznie 1 tys. pojazdów wyprodukowanych w zakładach w Waltrop. Langendorf realizuje 53% własnej sprzedaży na rynku niemieckim, a 47% produkcji trafia do Włoch, Polski, Norwegii, Holandii, Szwajcarii, Austrii, Francji, Japonii i Singapuru. Średnie roczne przychody Langendorf sięgają 48 mln euro.

Transakcja jest obustronnie korzystna. Langendorf dzięki niej będzie mógł zwiększyć udział w rynku w poszczególnych segmentach, zyska możliwość wejścia na nowe rynki i zwiększenia udziału na tych, na których jest obecnie mniej rozpoznawalny. Wielton będzie miał w nas partnera, który doskonale zna lokalny rynek i ma na nim ugruntowaną pozycję - podkreśla dr Klaus P. Strautmann, dyrektor generalny Langendorf.


Fot. Wielton
W ostatnim wydaniu PGT 06-09/2020 m.in.
ZOBACZ NASZĄ STRONĘ www.PGT.pl