Reklama     +48 22 620 92 04 
www.autotransport.plVolvo umacnia pozycję lidera w zakresie zelektryfikowanych autobusów
Transport drogowy

Volvo umacnia pozycję lidera w zakresie zelektryfikowanych autobusów

Ponad 2000 sprzedanych pojazdów hybrydowych

11 maja 2015 r.   |  AS

Sprzedaż hybrydowych autobusów Volvo stanowi osiągnięcie kolejnego kamienia milowego w drugim kwartale bieżącego roku. Od momentu wprowadzenia pojazdów na rynek w 2010 roku, Volvo Buses sprzedało ponad 2000 autobusów hybrydowych w około 20 krajach. Niższy poziom emisji oraz zużycia energii, a także niski poziom generowanego hałasu są doceniane przez coraz większą liczbę miast na całym świecie.


Warning: getimagesize(http://www.pgt.pl/img_ar/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /_art.php on line 110

Sukces ten ugruntował naszą pozycję globalnego lidera w zakresie autobusów hybrydowych. W miastach na całym świecie zelektryfikowany transport autobusowy postrzegany jest jako wydajne kosztowo rozwiązanie poprawiające jakość powietrza oraz redukujące hałas. Nasze rozwiązanie uatrakcyjnia podróż oraz ulepsza środowisko bez konieczności inwestowania dużych zasobów w nową infrastrukturę - mówi Håkan Agnevall, Prezes i Dyrektor Generalny Volvo Buses.

Dania, Węgry oraz Polska dołączyły do rynków obsługiwanych przez hybrydy Volvo. Największym rynkiem pojedynczym jest Wielka Brytania.  Kolumbia, Szwecja, Niemcy, Brazylia oraz Szwajcaria to kolejne kraje, które zakupiły znaczną liczbę autobusów hybrydowych. Najwięcej sprzedanych modeli stanowią autobusy dwuosiowe, podczas gdy autobusy przegubowe to około 60 sprzedanych sztuk. Całkowity wynik sprzedażowy obejmuje nową elektryczną hybrydę Volvo Buses, która została wprowadzona na rynek w 2014 roku i jak dotąd korzystają z niej Hamburg, Sztokholm oraz Göteborg.

Flota w pełni hybrydowych autobusów Volvo Buses obejmuje dwuosiową hybrydę Volvo 7900 Hybrid, przegubową hybrydę Volvo 7900 Articulated Hybrid oraz elektryczną hybrydę Volvo 7900 Electric Hybrid. Podwozia z układem napędowym z hybryd Volvo stanowią również podstawę brytyjskich autobusów dwupoziomowych oraz wysoko pojemnościowych modeli w Ameryce Południowej i na innych rynkach. Volvo oferuje ponadto kompleksowe rozwiązania obejmujące konserwację całego autobusu wraz z akumulatorami, za ustaloną wcześniej stałą opłatę.

W czerwcu bieżącego roku rozpoczną się regularne przewozy wykorzystujące pierwsze, w całości elektryczne autobusy Volvo w Göteborgu. Autobusy te są częścią ElectriCity - obszernego przedsięwzięcia pomiędzy sektorem korporacyjnym, instytucjami badawczymi oraz agencjami publicznymi, które zajmuje się zagadnieniami związanymi z rozwojem nowych rozwiązań dla transportu publicznego.

Nasza kompleksowa flota zelektryfikowanych autobusów pozwala na spełnienie zróżnicowanych wymagań klientów. Uważamy, że miejski transport będzie wymagał różnych rodzajów hybryd, również tych opartych na technologii plug-in oraz autobusów w pełni zelektryfikowanych. W pełni elektryczne autobusy idealnie sprawdzają się w centrach miast, elektryczne hybrydy są świetne w przypadku nieco dłuższych tras, natomiast hybrydy są doskonałe na trasach dolotowych, z których podróżni korzystają, aby dostać się do miasta - mówi Håkan Agnevall.

Hybryda Volvo 7900 Hybrid oraz hybryda przegubowa Volvo 7900 Articulated Hybrid

- Wersja dwuosiowa oferuje niższe zużycie paliwa o nawet 39% w porównaniu z autobusem z silnikiem diesla. W przypadku wersji przegubowej zużycie jest niższe o około 30%.
- Emisja spalin niższa o 40–50%
- Cicha i bezemisyjna praca na przystankach.
- Praca z wykorzystaniem elektryczności/diesla lub biodiesla.
- Energia wytwarzana podczas hamowania silnikiem jest przechowywana w akumulatorach, a następnie wykorzystywana do napędzania silnika elektrycznego.
- Silnik elektryczny jest używany głównie do ruszenia z postoju i osiągnięcia od 15 do 20 km/h.
- Wyposażone w silnik elektryczny, akumulatory oraz mały silnik diesla.

Elektryczna hybryda Volvo 7900 Electric Hybrid

Nawet 70% czasu pracy na silniku elektrycznym.
- Cicha i bezemisyjna praca na silniku elektrycznym.
- Zużycie energii niższe o 60 %1 w porównaniu z autobusem z silnikiem diesla.
- Emisja dwutlenku węgla niższa o 75–90 % 1 w porównaniu z konwencjonalnymi autobusami z silnikiem diesla, w zależności od wykorzystywanego paliwa.
- Praca z wykorzystaniem elektryczności/diesla lub biodiesla.
- Wyposażona w silnik elektryczny, akumulatory oraz mały silnik diesla.
- Ładowanie akumulatorów odbywa się na końcowych przystankach i trwa jedynie sześć minut.

Przybliżona wartość przy trasie autobusu o długości 10 kilometrów, w porównaniu z autobusem z silnikiem diesla Euro 6.

W ostatnim wydaniu PGT 06-09/2020 m.in.
ZOBACZ NASZĄ STRONĘ www.PGT.pl