Technologia Boscha umożliwia elektryfikację układów przeniesienia napędu
Bosch zaprezentował elektryczny układ przeniesienia napędu na osie (eAxle) podczas targów North American International Auto Show (NAIAS) w Detroit. Obecnie układ napędowy dla pojazdów elektrycznych i hybrydowych składa się z pojedynczych podzespołów. W przyszłości, elektryczny układ przeniesienia napędu na osie firmy Bosch połączy w jednej obudowie przekładnię główną, silnik elektryczny oraz elektronikę mocy.
- Innowacyjne rozwiązania dla pojazdów elektrycznych, hybrydowych i z silnikami spalinowymi
- Elektryczny układ przeniesienia napędu na osie obniża koszty produkcji pojazdów elektrycznych i hybrydowych
- Automatyzacja jazdy i połączenie samochódw z internetem czynią e-mobilność bardziej atrakcyjną i opłacalną dla klienta
Takie rozwiązanie redukuje stopień złożoności elektrycznego układ przeniesienia napędu oraz pozwala zaoszczędzić do dziesięciu procent na gabarytach i masie. Sprawia również, że układ staje się bardziej kompaktowy, efektywny i ekonomiczny. Dzięki temu, podczas produkcji można zrezygnować na przykład z wielu wtyczek, kabli, uszczelek i podpór. Cała konstrukcja jest tak zaprojektowana, że układ daje się skalować. Dzięki temu jest on dużo bardziej opłacalny dla producnetów samochodów elektrycznych i hybrydowych.
Efektywny thermo-management zwiększa zasięg. Stacja thermo-management, czyli zarządzania temperaturą, pokazuje, jak wykorzystując technologię Boscha można efektywnie regulować ogrzewanie i chłodzenie w pojeździe elektrycznym oraz zwiększyć nawet o 25 procent zasięg pojazdu (przede wszystkim w warunkach zimowych). Kompleksowa koncepcja zarządzania temperaturą w samochodach elektrycznych umożliwia energooszczędne oraz ekonomiczne ogrzewanie zimą i chłodzenie latem. Postęp w pracach na rzecz rozwoju układów napędowych nie ogranicza się tylko do pojazdów elektrycznych. Także w przypadku silników spalinowych firma Bosch nadal wprowadza innowacje. Co drugi silnik na rynku amerykańskim jest obecnie wyposażony we wtrysk bezpośredni, a udział ten rośnie wraz z wprowadzeniem trzeciej generacji tej technologii. Nowa generacja może zapewnić nie tylko znaczną poprawę efektywności, ale także zmniejszenie emisji cząstek stałych i spalin. Dodatkowo przyczynia się do polepszenia akustyki i zmniejszenia ogólnego poziomu hałasu. Kluczowa technologia dla zautomatyzowanej jazdy. Oprócz rozwiązań związanych z napędem, Bosch zaprezentował na targach w Detroit również elektromechaniczną przekładnię kierowniczą (Electric Power Steering, EPS) oraz funkcję „fail-operational”, która umożliwia kierowcy lub autopilotowi samodzielne przełączenie się w tryb awaryjny. W przypadku pojedynczej awarii pozwala to zachować około 50 procent elektrycznego wspomagania kierownicy.
[ mat. prasowe ]