Świat bez wypadków już niedługo?
Czy... a może po prostu Kiedy?
Na jesiennej konferencji prasowej firmy Continental mieliśmy okazję bliżej poznać ofertę General Tire, jednej z marek należących do niemieckiego koncernu, a także usłyszeć ciekawą prezentację opisującą świat przyszłości bez... wypadków.
Jesienna konferencja firmy Continental | Fot. Cezary Banasiak
General Tire. Głównym asortymentem General Tire są mocne i wytrzymałe opony do samochodów osobowych, z napędem na cztery koła, crossoverów, ale także do vanów. Marka ma rodowód amerykański - powstała w 1915 r. w Akron, w stanie Ohio, oponiarskiej stolicy Stanów Zjednoczonych. W 1920 r. firma została uznana za technologicznego lidera, rewolucjonizując produkcję opon po wprowadzeniu na rynek wielkogabarytowej opony pneumatycznej o nazwie General Jumbo. W latach 30-tych była jednym z największych producentów opon ciężarowych w Stanach, z szeroką gamą opon pneumatycznych. Dla osobówek zaczęła produkcję w latach 50-tych, stając się m.in. dostawcą ogumienia dla samochodów produkowanych przez General Motors.
W 1987 r. General Tire stała się częścią niemieckiego giganta oponiarskiego, koncernu Continental, rozwijającego inne aspekty procesu projektowania i produkcji niż te, którym poświęcano najwięcej uwagi w USA. O ile w Stanach przykładało się największą wagę do osiągów opony i odporności na uszkodzenia, konsumenci i producenci europejscy koncentrowali się na dobrych własnościach jezdnych, krótkiej drodze hamowania, odporności na aquaplaning i bezpieczeństwie jazdy. Połączenie wiedzy i doświadczeń owocuje do dzisiaj - General Tire stale rozwija unikalne technologie, jak wskaźniki VAI (Visual Alignment Indicator) czy RTM (Replacement Tire Monitor), które zapewniają równomierne zużycie bieżnika, wyższe przebiegi, komfort jazdy i poczucie bezpieczeństwa nawet w trudnych warunkach pogodowych.
Wizja Zero. Wspomniana na wstępie prezentacja o świecie przyszłości, tak naprawdę przypomniała o rzeczach bardzo ważnych już dzisiaj - o potrzebie stałego postępu w dziedzinie bezpieczeństwa. Projekt, zainicjowany przez firmę Continental, a noszący tytuł "Pokolenie ZERO", ma na celu zwrócenie uwagi na kwestie bezpośrednio z bezpieczeństwem związane - edukację kierowców, samochodowe systemy bezpieczeństwa, rozwiązania poprawiające jakość infrastruktury drogowej i zaawansowane technologicznie opony. Odpowiedzialność za sytuację na drogach musi być podzielona między społeczeństwo, instytucje państwowe i pozarządowe, a także producentów samochodów, systemów bezpieczeństwa oraz ogumienia.
Continental jako producent opon oraz dostawca wielu innowacyjnych rozwiązań dla motoryzacji, posiada wiedzę oraz kompetencje pozwalające projektować i wdrażać kompleksowe rozwiązania mające realny wpływ na poprawę sytuacji na drogach. Należą do nich nie tylko zaawansowane technologicznie opony, ale także systemy ułatwiające prowadzenie auta i wykonywanie manewrów parkingowych, czujniki bezpieczeństwa czy intuicyjne interfejsy komunikacji kierowcy z samochodem. Dlatego też firma poczuwa się do odpowiedzialności by przekazywać wiedzę na temat czynników mających wpływ na poprawę bezpieczeństwa jazdy, a co za tym idzie realizację Wizji Zero, wizji świata bez wypadków.
Bezpieczne drogi i brak wypadków komunikacyjnych to nieodłączny element świata przyjaznego dla ludzi. Poprzez przedstawienie naszej śmiałej wizji przyszłości, chcemy zmienić sposób myślenia o ruchu drogowym XXI wieku. Choć do urzeczywistnienia Wizji Zero jest jeszcze długa droga, nie możemy traktować jej jako utopię. Istnieją bowiem kraje, którym już prawie udało się osiągnąć ten cel, jak np. Szwecja. Dlatego należy zwiększyć starania w celu realizacji założeń Wizji Zero – powiedziała Ewa Ostapczuk-Wasilewska, Event, Media & Communication Manager w Continental Opony Polska.