Sprinter kończy 20 lat
Jubilat nadal ma się dobrze
W fabryce modelu Mercedes-Benz Sprinter, w Düsseldorfie, zebrało się ponad 250 gości, a wśród nich politycy, ekonomiści, przedstawiciele mediów oraz pracownicy z sześciu zakładów produkujących Sprintera rozmieszczonych na całym świecie - nie tylko w Niemczech, ale i w Argentynie, Chinach, Rosji oraz USA.
Dwadzieścia lat Sprintera | Fot. Mercedes-Benz
Od chwili uruchomienia produkcji w 1995 r. Sprinter znalazł ponad 2,9 mln nabywców w ponad 130 krajach.
Wśród gości na imprezie urodzinowej pojawili się m.in.: Hannelore Kraft, premier Nadrenii Północnej-Westfalii, dr Dieter Zetsche, Prezes Zarządu Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars oraz Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans.
Sprinter powstaje w Düsseldorfie od 20 lat. Krótko po uruchomieniu produkcji, w 1996 roku, z linii produkcyjnej zjechał 100-tysięczny egzemplarz. Stale unowocześniana fabryka od 2006 r. wytwarza drugą generację modelu, a od 2013 - jej zmodernizowaną wersję. Łącznie, przez 20 lat w Nadrenii zbudowano 2,4 mln Sprinterów. W zakładach w Düsseldorfie pracuje 6500 osób, pochodzi stąd około 65% całej produkcji modelu, a dziennie bramy fabryki opuszcza ponad 725 Sprinterów. Aby zaspokoić wysoki popyt, obecnie ich montaż odbywa się również w soboty.
W 2006 r. uruchomiono także kolejną fabrykę modelu: wytwarzanie podwozi do zabudowy i pikapów rozpoczęto w zakładach Mercedes-Benz w Ludwigsfelde na południe od Berlina. W ub.r. produkcja wzrosła tu o 13%, do ponad 48,2 tys. sztuk., a każdego dnia wyjeżdża stąd ponad 200 Sprinterów.
Nadal w czołówce. Mercedes-Benz Sprinter w 2014 roku na całym świecie znalazł rekordową liczbę ponad 186 tys. nabywców (w tym ponad 3.000 w Polsce), o 12% więcej niż w 2013, a jego sprzedaż wciąż rośnie. Od stycznia do czerwca br. oddział Mercedes-Benz Vans dostarczył łącznie 89,5 tys. egzemplarzy modelu (+4%), spośród czego ponad 1500 egzemplarzy znalazło nabywców w Polsce.