Reklama     +48 22 620 92 04 
www.autotransport.plRekordowy rok sprzedaży w Polsce
Transport drogowy

Rekordowy rok sprzedaży w Polsce

Renault liderem m.in. wśród dostawczaków

16 lutego 2019 r.   |  Cezary Banasiak

Grupa Renault 14 II przedstawiła na warszawskiej konferencji rekordowe wyniki za zeszły rok. Pięć jej modeli zajęło pozycję lidera w swoich segmentach.

Konferencja prasowa w Warszawie - przemawia Tomasz Mróz   |   Fot. Cezary Banasiak

Rok 2018 był dla Grupy najlepszym sprzedażowo w naszym kraju - zarejestrowano 64 216 tys. nowych pojazdów marek Renault i Dacia, co stanowiło 6,07% wzrost. Sprzedaż obu marek do firm i instytucji w Polsce wyniosła w ubiegłym roku nieco ponad 45 tys. egz., co dało 10,1% udział w rynku. W ogólnym rankingu Renault zajęło szóste miejsce w Polsce, a Dacia utrzymała ósmą pozycję.

Master znaczy mistrz. Na rynku samochodów dostawczych marka Renault zajęła pierwsze miejsce na krajowym podwórku, z udziałem 15,7%. Jest to wynik stanowiący wzrost o ponad 26% w porównaniu do roku poprzedniego. Dacia utrzymała swoją bardzo dobrą pozycję w pierwszej dziesiątce w  rankingu sprzedaży do firm i instytucji. Obie marki Grupy Renault mają łącznie 18,8% udziału w polskim rynku samochodów dostawczych (z łączną sprzedażą 13 tys. pojazdów), a wśród nich w zeszłym roku rządził model Master. Zarejestrowano ich blisko 9 tys. egz. - ponad 2,8 tys. szt. więcej niż najbliższy konkurent.

Cała gama Mastera jest „szyta na miarę”, a w Polsce można wybierać wśród ponad 150 wersji: 4 długości, 3 wysokości, 4 klas ładowności, a także pomiędzy wersjami: furgon, furgon brygadowy, podwozie z kabiną, podwozie z podwójną kabiną, platformę z kabiną, wywrotki, kontenery, wersje z przednim i tylnym napędem, o objętości użytecznej od 8 do 22 m³. Najpopularniejszymi wyborami klientów były: Master w wersji Podwozie FWD Pack Clim 3,5t L3 z silnikiem Energy dCi 170 (3289 sprzedanych samochodów) oraz w wersji Furgon FWD Pack Clim 3,5t L3H2 Energy dCi 170 Euro6. W tym roku do oferty Renault dołączy w pełni elektryczny Master Z.E.

Wyjątkowy rok. Obok świetnych wyników Mastera i Renault, nie można zapominać też o bardzo dobrze radzącej sobie Dacii. W zeszłym roku wykonano 6,9 tys. zabudów na samochodach marki Renault i Dacia. Wspomniana wyżej dobra pozycja w rankingu dostawczaków Dacii została osiągnięta sprzedażą 2 194 egz., a najpopularniejszym modelem była Dacia Dokker Van, która została także liderem rynku w segmencie kombivanów.

To był dla nas wyjątkowy rok. Renault pobiło swój rekord sprzedaży do firm i instytucji. Kolejny sukces to pierwsze miejsce w sprzedaży samochodów dostawczych w Polsce, a także zachowanie pozycji lidera w zakresie samochodów modyfikowanych, którą utrzymujemy od 10 lat. Klienci doceniają naszą kompleksową ofertę produktową, m.in. cieszące się ogromną popularnością Renault Master ― pierwsze w zeszłym roku wśród samochodów dostawczych wybieranych w Polsce ― oraz Renault Trafic, które okazało się najpopularniejsze w segmencie minibusów, a także nasze usługi finansowe i posprzedażowe – mówił Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Renault w Polsce.

Szeroki wybór. Rekordowa sprzedaż całej Grupy to nie tylko samochody dostawcze. Renault Captur zachowało pozycję lidera crossoverów z segmentu B na rynku polskim (jest też na pierwszym miejscu w Europie), Renault Trafic było najchętniej wybieranym pojazdem w  segmencie minibusów, a Dacia Duster był najchętniej kupowanym SUV-em z segmentu C. Naszą ambicją w roku 2019 jest utrzymanie pozycji marek Renault oraz Dacia na polskim rynku dzięki modelom wprowadzonym pod koniec ubiegłego roku oraz nadchodzącym nowościom dla klientów indywidualnych oraz dla firm. Planujemy aż osiem premier, w tym m.in. piątą odsłonę bestsellera naszej marki, Renault Clio ― komentował Tomasz Mróz.

W roku 2018 w Polsce zarejestrowano 26 027 samochodów osobowych Renault. Liderem sprzedaży w gamie Renault jest cały czas model Clio, który sprzedał się w liczbie 8 353 sztuk (hatchback + grandtour). Model ten jest w najlepszej trójce rynku segmentu B hatchbacków oraz nadwozi typu kombi i sedan. Drugie miejsce ponownie zajęło Renault Megane z liczbą 5 533 sprzedanych egz. Na trzeciej pozycji uplasował się Captur, który znalazł 3 960 nabywców. Te trzy modele odpowiadają za blisko 70% całkowitej sprzedaży modeli osobowych Renault.

W samochodach kupowanych dla firm w zeszłym roku padł rekord sprzedaży marki Renault - 28 646 szt., a wśród kluczowych klientów znalazły się takie firmy jak Orange, Traficar, Sanofi, Danone czy Carlsberg. Flota Renault kupionych przez Orange liczy 1,47 tys. egz., a w ramach usługi carsharingu Traficar po ulicach polskich miast jeździ już 1,6 tys. Renault Clio.


Fot. Renault
W ostatnim wydaniu PGT 06-09/2020 m.in.
ZOBACZ NASZĄ STRONĘ www.PGT.pl