Rekordowe targi warszawskie
Jedno z największych wydarzeń branży TSL w Europie Środkowej i Wschodniej
W Warszawie w dniach 8-10 XI, odbyły się V Międzynarodowe Targi Transportu i Logistyki - dotychczas znane jako TransPoland, od tego roku z nieco zmodyfikowaną nazwą TransPoland Translogistica.
Coroczny wzrost liczby wystawców i odwiedzających, ziścił się także i tym razem, co tylko potwierdza stale rosnące zainteresowanie tego typu imprezą w naszej części Europy, a zapewne jeszcze lepiej rokuje.
Rekordy. W TransPoland Translogistica 2017 wzięło udział ok. 190 wystawców i 6,1 tys. uczestników z 34 państw - od Polski, przez większą część Europy (m.in. kraje bałtyckie, Czechy, Niemcy, Holandia, Włochy), Azję (Afganistan, Chiny i Hongkong), aż do przedstawicieli z obu Ameryk (Argentyna i USA). Warto też odnotować, iż tym razem znacznie liczniejsi byli reprezentanci z Europy Wschodniej (w zeszłym roku było jedynie Ministerstwo Transportu Białorusi) - z Białorusi, Rosji, Ukrainy. W porównaniu z rokiem poprzednim, wzrost liczby wystawców był naprawdę znaczący - ze 140 do 190, a porównując z pierwszymi targami - ponad trzykrotny. Na przyszły rok zapowiadana jest kolejna istotna zmiana - impreza ma się odbyć już w trzech halach EXPO XXI, a organizatorzy spodziewają się kolejnego progresu.
Targi MTTiL to świetna okazja do zapoznania z najnowszymi ofertami na rynku, nawiązania kontaktów z przedstawicielami rozmaitych firm logistycznych czy możliwość bezpośredniej rozmowy z producentami i dostawcami usług. Ale oczywiście nie tylko. Istotnym elementem imprezy jest jej część merytoryczna - fora, debaty i panele dyskusyjne.
Merytorycznie. Pierwszy dzień poświęcony był nowoczesnym technologiom w transporcie, a także rynkowi TSL w szerszym, międzynarodowym ujęciu. Wśród tematów pojawiły się m.in. innowacyjne formy zarządzania dzięki IT i telematyce w transporcie i logistyce, co platforma transportowa może zaoferować branży TSL, Big Data Revolution. W części poświęconej gorącemu obecnie tematowi pracowników delegowanych, eksperci z różnych firm i instytucji debatowali nad tym co m.in. faktycznie niesie za sobą hasło: „delegowany w transporcie”, jakie realne zagrożenia dla branży transportowej kryją się za pakietami socjalnymi czy też o co tak naprawdę chodzi w walce "protekcjonizm vs dumping socjalny". Ważnym wydarzeniem było także forum dyskusyjne multimodalne Polska – Azja: Alternatywy w transkontynentalnych przewozach kontenerów pomiędzy Polską i Azją.
9 XI odbył się II Ogólnopolski Dzień Bezpieczeństwa w Logistyce, podczas którego omawiano m.in. temat kierunków zmian w przepisach ADR/RID/ADN w latach 2018-2019, a także najnowsze rozwiązania techniczne optymalizujące bezpieczeństwo i koszty w zakresie produkcji, załadunku, magazynowania oraz transportu produktów we wszystkich modalnościach. Równolegle odbywały się liczne prezentacje obejmujące szerokie spektrum zagadnień - od przewozu towarów wrażliwych, ułatwień jak tankować taniej, przez regulacje dotyczące płacy minimalnej we Francji, jak łatwo rozliczać opłaty drogowe, aż do tematów takich jak: opona w cyfrowej rzeczywistości, strefy ekologiczne w europejskich miastach czy transport odpadów w UE.
Debiuty. W tym roku pojawiło się na targach po raz pierwszy sporo nowych firm. Trudno wymienić wszystkich, ale zacytujmy wrażenia przynajmniej jednego z debiutantów, firmy AsstrA-Associated Traffic AG: Jesteśmy miło zaskoczeni imponującą liczbą osób, które odwiedziły nasze stoisko. AsstrA przyciągnęła uwagę nie tylko klientów i partnerów, ale także zagranicznych firm zainteresowanych nawiązaniem współpracy. Za sukces z pewnością należy uznać pokaźną liczbę nawiązanych kontaktów oraz wyraźnie zauważalną i odczuwalną rozpoznawalność marki AsstrA w branży - powiedział dyrektor regionalny AsstrA-Associated Traffic AG dla regionu UE, Andrzej Iwanow-Kołakowski.