Powoli, ale jednak rosną
Zakończyły się targi Trans Poland 2015 w Warszawie
Trzydniowe Międzynarodowe Targi Transportu i Logistyki Trans Poland 2015 (4-6 XI) zostały oficjalnie zamknięte. To już trzecia edycja tego największego w tej części Europy wydarzenia w branży TSL. Każda kolejna gromadziła więcej wystawców i zwiedzających.
4 XI o godz. 10:30 w Centrum EXPO XXI w Warszawie odbyła się uroczysta ceremonia inauguracyjna. Symbolicznego przecięcia wstęgi dokonali: Łukasz Twardowski – dyr. Departamentu Transportu Drogowego w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju, Hubert Jednorowski – z Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, Edward Strachan – dyr. z ITE Group oraz Paweł Konowałek – menedżer Targów Trans Poland. Patronat honorowy nad targami sprawowało Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, a nad konferencją – Ministerstwo Gospodarki.
Wschód z Zachodem. W ciągu trzech lat od debiutu targi urosły do rangi liczącego się w środowisku wydarzenia – dla każdego, kto chce być na bieżąco z nowościami w branży. Tegorocznej edycji towarzyszyło unikalne w skali Europy spotkanie 20 międzynarodowych izb handlowych (w tym także z Azji). A wszystko to w ramach konferencji „Transport kluczowym ogniwem w wymianie handlowej Wschód-Zachód”, która stanowiła główny punkt pierwszego dnia targów.
Praktyczne rozwiązania dla małych i średnich przedsiębiorstw – to podtytuł konferencji głównej, która była swoistą próbą handlowego połączenia Wschodu z Zachodem. Wydarzenie, któremu patronowało nie tylko Ministerstwo Gospodarki, ale także Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Krajowa Izba Gospodarcza oraz Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera, podzielono na dwa bloki tematyczne.
Podczas pierwszego omówione zostały warunki polityczne i gospodarcze dla prowadzenia działalności handlowej za wschodnią granicą UE (klimat dla inwestorów, realia biznesowo-rynkowe). W części drugiej podjęty został temat dystrybucji na naszym kontynencie w zestawieniu z dystrybucją na Wschodzie. Mówiono o zmianach i aktualnych tendencjach w korytarzach transportowych na linii Wschód – Zachód oraz o dobrych i złych praktykach funkcjonowania transportu na Wschód.
Święto branży TSL. Tegoroczni wystawcy – przeszło 110 z 20 krajów – postanowili właśnie podczas targów zaprezentować jak najszerszą gamę swoich usług. To ważne, albowiem już zeszłoroczne statystyki pokazały, że odwiedzający to przede wszystkim osoby decyzyjne w przedsiębiorstwach produkcyjnych i dystrybucyjnych oraz importerzy i eksporterzy.
Dodatkowo na odwiedzających czekało 5 punktów informacji handlowej, które oferowały praktyczne wsparcie w zakresie wymiany handlowej z poszczególnymi krajami: Rosją, Białorusią, Kazachstanem i Ukrainą.
Strefa Służb. Trans Poland to nie tylko przestrzeń targowa. Debiutująca przed rokiem Strefa Służb pojawiła się także w tegorocznej edycji – w jej ramach przedstawiciele Służby Celnej, Inspekcji Transportu Drogowego, Transportowego Dozoru Technicznego oraz Policji udzielali darmowych konsultacji i porad prawnych wszystkim zainteresowanym uczestnikom targów.
Podczas pierwszego dnia targów poruszono także po raz pierwszy wątek rewizji pakietu drogowego w 2016 roku. Konferencję „Nic o nas bez nas w sprawach transportu w UE” poprowadzili redaktorzy magazynu branżowego z Poznania.
Spotkania Transportowe. Podobnie jak w ubiegłym roku, również w tym w programie znalazły się również Spotkania Transportowe, organizowane przez dwie redakcje magazynów TSL oraz ich partnerów.
Nowością był tym razem plebiscyt „Przyjazny Pracodawca TSL”, którego rozstrzygnięcie poprzedziło seminarium na temat wynagrodzeń w branży TSL, przygotowane przez redakcję branżowego portalu.