Pojemna przestrzeń ładunkowa i duże możliwości konfiguracji
Nowa Toyota PROACE MAX z wydajnymi napędami
Nowa Toyota Proace Max łączy dobrą ładowność i najlepszą w klasie pojemność przestrzeni ładunkowej z wydajnymi napędami oraz wyrazistym designem. To pierwszy model Toyoty w segmencie HDV. Uzupełnia on gamę samochodów użytkowych Toyota Professional z rodziny Proace, dołączając do odświeżonych modeli Proace i Proace City.
Nowa Toyota Proace Max | Fot. Toyota
Nowa Toyota Proace Max będzie również dostępna z bateryjnym napędem elektrycznym, który zapewnia dynamiczną jazdę, wysoki komfort, a także duże możliwości transportowe i szeroką ofertę konfiguracji, by dostosować samochód do swoich potrzeb. Dołącza tym samym do elektrycznych odmian vanów z rodziny Proace, które wpisują się w wielotorowe dążenie koncernu do neutralności klimatycznej. Gama zelektryfikowanych modeli Toyota Professional zapewnia klientom szeroki wybór i przyspiesza redukcję emisji CO2 już dziś, ale bez konieczności kompromisów pod względem niezawodności i użyteczności.
Nowy Proace Max zwraca na siebie uwagę stylistyką przedniego pasa z czarnym, matowym grillem oraz elementami zderzaka w kolorze nadwozia. Dobrą widoczność zapewniają pełne światła LED oraz światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów. W wyższych wersjach wyposażenia dostępne będą 16-calowe felgi aluminiowe.
W kabinie w wersji Comfort umieszczono 7-calowy, kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników oraz 10-calowy, dotykowy ekran systemu multimediów. Na środku deski rozdzielczej umieszczono uchwyt na kubki, nie brakuje też praktycznych schowków, a nowoczesny wygląd uzupełniają stylowe, chromowane wykończenia.
Wszechstronność i duża przestrzeń ładunkowa. Nowa Toyota Proace Max będzie dostępna w różnych wersjach nadwoziowych, by klienci mogli dopasować auta do swoich potrzeb. Van występuje w dwóch wersjach rozstawu osi (3450 mm i 4035 mm), trzech długościach (5413 mm, 5998 mm, 6363 mm) oraz trzech wysokościach (2254 mm, 2524 mm, 2764 mm). Przestrzeń ładunkowa wynosi od 10 do 17 m3, a samochód może pomieść do aż pięciu europalet.
Oprócz nadwozia van Proace Max będzie występował jako jedno- lub trzykierunkowa wywrotka, w wersji Platforma, jako podwozie do zabudowy, a także w wariancie brygadowym z podwójną kabiną i czterema miejscami w drugim rzędzie, oferując miejsce dla aż siedmiu osób.
Dopuszczalna masa całkowita samochodu wynosi od 3300 do 3500 kg w przypadku wersji z silnikiem Diesla oraz od 3500 do 4250 kg w przypadku wersji z napędem elektrycznym. Proace Max z napędem elektrycznym jest liderem w swojej klasie pod względem ładowności (1500 kg) oraz siły uciągu (2400 kg), w zależności od konfiguracji wielkości. W wersjach z silnikiem Diesla ładowność wynosi do 1425 kg, a uciąg do 3000 kg, w zależności od wariantu długości i wysokości.
Załadowanie i rozładowanie nowej Toyoty Proace Max ułatwią drzwi o pełnej wysokości oraz regularne kształty otworu drzwiowego o szerokości 1562 mm oraz wysokości do 2030 mm. To pierwszy model Toyoty, w którym drzwi otwierają się pod kątem 270 stopni, dzięki czemu dostęp do przestrzeni bagażowej jest bardzo wygodny. Boczne, przesuwane drzwi mają otwór o szerokości 1,25 m, co pozwala umieścić we wnętrzu europaletę.
Wersje napędu. Nowa Toyota Proace Max będzie oferować bateryjny napęd elektryczny o mocy 270 KM (200 kW) oraz 410 Nm momentu obrotowego. Zasięg auta zgodnie z normą WLTP wynosi do 420 km, co jest wystarczające do codziennego użytkowania auta. Samochód ma trzy tryby jazdy – Eco, Normal i Power, które pozwalają dobrać odpowiedni balans mocy i zasięgu do wykonywanych zadań.
Wydajna bateria trakcyjna ma pojemność 110 kWh i może być naładowana od 10% do 80% w 55 minut przy pomocy szybkiego ładowania z mocą do 150 W. Pokładowa ładowarka o mocy 11 kW umożliwia uzupełnienie energii, gdy auto jest zaparkowane przez dłuższy czas.
W gamie nowej Toyoty Proace Max są też najnowsze, wydajne i spełniające normę Euro 6E silniki Diesla, które połączono z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-biegową automatyczną. W zależności od wersji silnik ma moc od 120 KM (88 kW) do 180 KM (132 kW). Proace Max ma najniższe w swojej klasie emisje CO2, które wynoszą 198 g/km (zgodnie z normą WLTP). Zarówno wersje z silnikiem Diesla jak i z napędem elektrycznym przekazują moc na przednie koła.
Konfiguracja przestrzeni ładunkowej i akcesoria. Nowa Toyota Proace Max dostępna jest w wersjach Platforma oraz podwozie do zabudowy, które umożliwiają klientom dostosowanie auta do potrzeb swojego biznesu. W obu przypadkach można wybrać spośród dwóch wariantów długości (5943 mm i 6308 mm), a także zamówić auto z kabiną brygadową. Napęd elektryczny dostępny jest we wszystkich wariantach poza Platformą o większej długości.
Proace Max może być doposażony w akcesoria chroniące przestrzeń ładunkową, a także ułatwiają przewóz rzeczy. Podłogę, nadkola oraz boczne panele przestrzeni ładunkowej można zabezpieczyć przed nadmiernym zużyciem przy pomocy drewna lub polipropylenu, a dodatkowe relingi i zaczepy na pasy umożliwią zabezpieczenie ładunku. Gama dodatkowych akcesoriów obejmuje też platformę dachową lub bagażnik dachowy, do którego można się dostać po drabince na tylnych drzwiach oraz np. zabudowę serwisową z półkami.
Toyota Safety Sense. Nowa Toyota Proace Max ma pełen pakiet elementów zwiększających bezpieczeństwo bierne i czynne, w tym systemy Toyota Safety Sense. To jedyny model w segmencie oferujący układ Cross Wind Assist, który pomaga zachować stabilność podczas jazdy w wietrznych warunkach, ograniczający ryzyko zjechania z pasa ruchu oraz wypadku. W przypadku kolizji system Event Data Recording zapisze najważniejsze informacje o stanie auta przed, w trakcie i po zderzeniu.
Tempomat adaptacyjny został wzbogacony o funkcję Traffic Jam Assist, która pozwala kierowcy zdjąć nogi z pedałów podczas jazdy w korku, a Proace Max sam będzie poruszał się za autem poprzedzającym. Manewrowanie na parkingach i w ciasnych miejscach ułatwi system aż 16 czujników.
Toyota Smart Connect. Najnowszy system multimedialny Toyoty o wysokiej mocy obliczeniowej, szybkim działaniu i intuicyjnej obsłudze będzie dostępny w wyższych wersjach wyposażenia nowej Toyoty Proace Max. 10-calowy, dotykowy ekran HD zapewnia doskonałą widoczność w każdych warunkach oświetleniowych, interfejs jest czytelny, a wbudowana karta SIM zapewnia stałą łączność. Nawigacja oparta na chmurze przekazuje na bieżąco informacje o ruchu drogowym.
Samochód łączy się bezprzewodowo ze smartfonami poprzez Apple CarPlay i Android Auto. Ponadto użytkownicy przy pomocy aplikacji MyToyota zdalnie otworzyć lub zamknąć auto, a także ogrzać lub schłodzić kabinę (w zależności od rynku). Aplikacja daje także dostęp do przydatnych informacji o aucie, jego użytkowaniu, przypomni także o wizycie w serwisie.
Produkcja Toyoty Proace Max. Nowy Proace Max pogłębia współpracę Toyota Motor Europe z koncernem Stellantis, która rozpoczęła się w 2012 roku i pozwala obu firmom optymalizować rozwój oraz koszty produkcji. Samochód będzie produkowany w europejskich fabrykach Stellantisa w Gliwicach oraz Atessie (Włochy).
Samochód trafi na rynek w 2024 roku.
[ materiały Toyota Central Europe ]