Reklama     +48 22 620 92 04 
www.autotransport.plNowości polskiego producenta
Transport drogowy

Nowości polskiego producenta

bauma 2016 - Wielton wśród 3400 wystawców z całego świata

26 kwietnia 2016 r.   |  Andrzej Starnawski

W dniach 11-17 IV w Monachium odbyły się największe na świecie Targi Budowlane i  Górnicze - bauma 2016. To jedyne targi na świecie, które skupiają całą branżę maszyn budowlanych. Od lat organizowane są w bawarskiej stolicy.

Produkty Wielton na targach bauma 2016   |   Fot. Wielton

Powierzchnia wystawowa wynosiła około 600 tys. m2. W trakcie tegorocznej edycji zanotowano ponad 580 tys. odwiedzających z 200 krajów. Swoje produkty, innowacje i technologie zaprezentowało 3423 wystawców.

Poprzednie targi bauma biły wszystkie możliwe rekordy. Zgromadziły ponad 3400 wystawców i ponad pół miliona odwiedzających, a ich łączna powierzchnia po raz pierwszy przekroczyła 600 tysięcy m2. Teraz spodziewamy się osiągnąć podobny wynik. Już teraz większość miejsc jest zarezerwowana. Pozostało jedynie kilka wolnych stanowisk na otwartej przestrzeni – mówiła jeszcze w listopadzie 2015 r. referent projektu Radostina Hristova, podczas zapowiadającej targi, konferencji organizatorów w Pradze.

Największe stoisko, spośród 25 polskich wystawców, zaprezentował producent naczep i przyczep Wielton S.A. Polski lider rynku przedstawił pięć swoich nowości: naczepę specjalistyczną niskopodwoziową do przewozu maszyn budowlanych oraz cztery pojazdy dedykowane branży budowlanej i kopalnianej.

Obecność wieluńskiego producenta na targach bauma 2016 stanowiła doskonałą okazję do zaprezentowania pojazdów szerokiemu gronu klientów - w tym z Niemiec, gdzie w lutym br. Wielton otworzył spółkę handlową - Wielton GmbH. Jej celem jest sprzedaż produktów i zapewnienie opieki serwisowej Grupy na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Zdaniem firmy Wielton, rynek niemiecki ma przed sobą ogromny potencjał rozwoju - jest największym rynkiem zbytu w Europie z  roczną sprzedażą na poziomie 54 tys. sztuk naczep i przyczep.

Specjalistyczne naczepy. Zaprezentowana przez Wielton, specjalistyczna niskopodwoziowa naczepa do przewozu maszyn i pojazdów jest wyposażona w podłogę z systemem poszerzania i najazdy. Dodatkowo daje możliwość umieszczenia ładunku na balkonie z burtami i  podłogą z wodoodpornej sklejki. Występuje w 2 wersjach: 3- i 4-osiowej. Do kategorii naczep specjalistycznych zaliczają się: naczepy i przyczepy niskopodwoziowe do przewozu maszyn i pojazdów oraz naczepy samowyładowcze z ruchomą podłogą, które mają wiele zastosowań z opcją łatwego załadunku i rozładunku. Umożliwia to system przesuwanych paneli podłogowych przenoszących załadunek w przód i tył naczepy.

Wśród zalet nowego produktu wieluńskiego producenta na pewno można wymienić: udoskonaloną konstrukcja podwozia, która zapewnia stabilność pojazdu z dużym obciążeniem na drodze, niską masę własną - dzięki zastosowaniu stali wysokogatunkowych, wysoką funkcjonalność naczepy dzięki zastosowań dużej ilości mocowań ładunku, ruchomej platformy czy systemu najazdu na balkon, technologię LED w systemi oświetlenia, a także spory wybór wyposażenia opcjonalnego.

Dla branży budowlanej i kopalnianej. Także przedstawione na monachijskich targach naczepy wywrotki, do których zalicza się naczepy ze skrzynią stalową, skrzynią aluminiową oraz typu half-pipe (stalowe i aluminiowe), mają wiele zastosowań w branży budowlanej i  kopalnianej. Naczepy ze skrzynią stalową mogą służyć do przewozu ciężkich materiałów budowlanych, węgla czy złomu. Zabudowy wywrotkowe, dostosowane do podwozi producentów ciężarówek oraz przyczep, pozwalają na wykorzystanie samochodów ciężarowych oraz przyczep do transportu wszelkich materiałów sypkich, drobnicowych czy asfaltu. Obecnie występują zabudowy trzech typów: square, scow-end, half-pipe.

Stalowa wywrotka HP Konisch to pojazd z najnowszej linii wywrotek Wieltonu - produkt trzeciej generacji. Zastosowano nowoczesną konstrukcję skrzyni typu half-pipe. Zabudowa wywrotka HP  Konisch posiada te same właściwości, które zostały wykorzystane do stworzenia zabudowy wywrotki na podwoziu ciężarowym. Dużą zaletą jest niska masa własna pojazdu w porównaniu z  zabudowami typu square.

W ostatnim wydaniu PGT 06-09/2020 m.in.
ZOBACZ NASZĄ STRONĘ www.PGT.pl