Nowa generacja teraz także w transporcie ponadnormatywnym
Klient z Polski pierwszym odbiorcą
Scania nowej generacji doczekała się wreszcie swojego przedstawiciela w transporcie ponadgabarytowym. Światowa premiera "podstawowych" modeli R i S miała miejsce już prawie 2 lata temu - 23 VIII 2016 r. w paryskim Grand Palais i jeszcze w tym samym roku zdobyły nagrodę International Truck of The Year... A jednak brakowało w rodzinie przedstawiciela wagi superciężkiej. Ale wreszcie jest.
Scania S730 nowej generacji w konfiguracji osi 8x4/4 | Fot. Scania
Co ciekawe pierwszy na świecie pojazd Scania S730 nowej generacji w konfiguracji osi 8x4/4 trafił do klienta właśnie w naszym kraju. Odbiorcą była firma Transport Międzynarodowy Ireneusz Strychacz (ciągnik dostarczył Scania oddział Opole).
Maksimum mocy. Samochód jest przystosowany do najcięższych zadań w ramach przewozów ponadnormatywnych. Scania S730 nowej generacji w konfiguracji 8x4/4 została wyposażona w 16-litrowy silnik V8 o mocy 730 KM (najmocniejszy z dostępnych, o maksymalnym momencie obrotowym 3500 Nm osiąganym już przy 1000 obrotach/min), spełniając przy tym normy emisji spalin Euro 6.
Wykorzystywana w pojeździe skrzynia biegów Scania Opticruise doskonale sprawdza się przy dopuszczalnej, technicznej masie całkowitej zestawu do 250 t. Na stelażu za kabiną znajdują się 2 zbiorniki paliwa o łącznej pojemności 1000 l, zbiornik SCR, 7 zbiorników na sprężone powietrze oraz osłony boczne stelaża.
Zadaniowiec. Transport Międzynarodowy Ireneusz Strychacz to firma transportowo-spedycyjna działająca na rynku krajowym i międzynarodowym od niemal 20 lat, specjalizująca się w przewozach ładunków ciężkich i ponadgabarytowych. We flocie przedsiębiorstwa znajduje się już 15 pojazdów Scania, co stanowi większość taboru firmy.
Przejazdy z często zmieniającym się ładunkiem, który maksymalnie obciąża pojazd, to wymagające zadanie. Dlatego zdecydowaliśmy się na Scanię S730 z konfiguracją osi 8x4/4 nowej generacji. Wybrałem kompleksowe rozwiązanie, które zwiększy wydajność prowadzonego przeze mnie transportu – skomentował swój wybór Ireneusz Strychacz, właściciel firmy.
Pojazdy, jak ten we flocie „Strychacz”, są prawdziwymi „zawodnikami wagi ciężkiej”, ponieważ przewozy ponadnormatywne to bardzo wymagający typ transportu. Ciągnik będzie wykorzystywany do transportu najcięższych ładunków, dlatego też klient postawił wysokie wymagania techniczne, oczekując rozwiązań najwyższej jakości – dodał Rafał Dawidczyk, specjalista ds. sprzedaży Scania Polska S.A.