Niemiecki rząd dotuje przyjazne dla środowiska rozwiązania
Komunikat niemieckiego Federalnego Ministerstwa Transportu i Infrastruktury Cyfrowej w sprawie nowych dotacji na zakup przyjaznych dla środowiska samochodów ciężarowych sygnalizuje poparcie władz dla gazu ziemnego jako rozwiązania pomagającego ograniczyć emisję zanieczyszczeń na krajowych drogach.
Eurocargo Natural Power | Fot. IVECO
Andreas Scheuer, federalny minister transportu i infrastruktury cyfrowej, powiedział: Chcemy pomóc operatorom logistycznym w wymianie parku pojazdów na samochody ciężarowe przyjazne dla środowiska. Na takiej wymianie skorzystają wszyscy: firmy transportowe, środowisko naturalne i mieszkańcy terenów położonych w pobliżu szczególnie zanieczyszczonych tras.
Ministerstwo złożyło ważną deklarację wsparcia przechodzenia na alternatywne źródła energii, przeznaczając tylko w 2018 roku 10 milionów euro na finansowanie programu, który potrwa co najmniej do 2020 roku. Dofinansowanie będzie dotyczyło przede wszystkim ciężkiego transportu towarowego i samochodów ciężarowych powyżej 7,5 tony zasilanych gazem ziemnym, a także pojazdów z niektórymi rodzajami napędu elektrycznego. Kwota dotacji wyniesie 8000 euro na zakup pojazdu zasilanego CNG i 12 000 euro w przypadku pojazdu zasilanego LNG, ale nie więcej niż 500 000 euro dla jednej firmy. Maksymalna kwota dofinansowania pozwoli na rozwój infrastruktury tankowania, ponieważ firma otrzymująca dotacje będzie sobie mogła zakupić od 40 do 60 pojazdów na gaz ziemny - a to jest właśnie idealna wielkość floty, która zapewni szybki zwrot inwestycji we własną stację paliw.
Firma IVECO, jako pionier w wykorzystaniu CNG i LNG w transporcie towarów, jest gotowa pomóc operatorom logistycznym w staraniu się o nowe dotacje, oferując im pełną gamę samochodów ciężarowych spełniających kryteria programu. Pojazdy te sprawdziły się już we flotach największych europejskich firm logistycznych. We Francji firma Perrenot eksploatująca samochody ciężarowe IVECO Stralis NP zapewnia zrównoważony transport swoim klientom, do których należą Carrefour, Casino i Auchan, a Transports P. Mendy obsługuje firmy Michelin Intermarché; we Włoszech LC3 dostarcza towary do sieci LIDL i IKEA, a klientem Maganetti jest Nestlé Waters; w Hiszpanii z usług Acotral korzysta Mercadona.
Pierre Lahutte, prezes marki Iveco, powiedział: „Opublikowany komunikat jest kolejnym potwierdzeniem słuszności wizji IVECO dotyczącej przyszłości sektora transportowego, zaś technologie napędu opartego na gazie ziemnym są na tyle dojrzałe, że już dziś stanowią racjonalne i rentowne rozwiązanie. W IVECO zauważamy dynamiczny wzrost zapotrzebowania na nasze samochody ciężarowe z serii Natural Power w miarę, jak coraz większa liczba międzynarodowych operatorów logistycznych wybiera gaz ziemny jako paliwo w modernizowanych parkach pojazdów, starając się realizować wyższe standardy zrównoważonego rozwoju w swojej działalności. W Niemczech, które leżą na skrzyżowaniu najważniejszych drogowych szlaków transportowych, program dofinansowania pomoże także w przyspieszeniu rozbudowy infrastruktury tankowania. Nawiązujemy do tego w naszej objazdowej prezentacji technologii Natural Power w tym kraju, w której pomoże nam mobilna stacja LNG”.
IVECO Natural Power Tour 2018 to zaplanowany na okres od czerwca do października program promowania pełnej oferty pojazdów IVECO zasilanych CNG i LNG, w trakcie którego potencjalni klienci w całych Niemczech będą mieli okazje odbyć jazdy próbne takimi samochodami.
Oferta IVECO Natural Power obejmuje modele od lekkich 3,5‑tonowych samochodów użytkowych po duże samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej do 50 ton. Jedną z wersji gazowego Daily jest Daily Hi-Matic Natural Power, pierwszy lekki samochód użytkowy zasilany sprężonym gazem ziemnym i wyposażony w 8‑biegową przekładnię automatyczną. Model otrzymał tytuły „Międzynarodowego vana roku 2018” i „Spełniającego standardy zrównoważonego rozwoju samochodu ciężarowego roku 2018”.
Eurocargo - „Samochód ciężarowy lubiany w mieście” i „Samochód ciężarowy roku 2016” - to przedstawiciel segmentu średniego, dostępny w wersjach o dopuszczalnej masie od 11 do 16 ton. W segmencie transportu ciężkiego IVECO oferuje Stralisa NP - „Samochód ciężarowy o niskiej emisji związków węgla roku” w Wielkiej Brytanii. Jest to jedyny na rynku samochód ciężarowy zasilany gazem ziemnym zaprojektowany do obsługi transportu na dalekich trasach. Wszystkie pojazdy z serii Natural Power pozwalają uzyskać firmom transportowym przewagę wynikającą z niskiej emisji, a tym samym otwartego dostępu do centrów miast i stref o ograniczonym ruchu. Cicho pracujące silniki umożliwiają realizację nocnych dostaw, a dodatkową zaletą tych samochodów jest niski całkowity koszt posiadania. Ponadto IVECO może obsługiwać floty pojazdów Natural Power we własnej sieci warsztatów, wyróżniającej się najwyższym poziomem zaawansowania i doświadczenia w zakresie serwisu samochodów zasilanych CNG i LNG.
[ info IVECO ]