Na kursie wzrostu
Nowa strategia przynosi korzyści
Dostawca Systemu Smart Logistics: TIMOCOM - rośnie w 10-procentowym tempie dzięki cyfrowym rozwiązaniom dla branży TSL.
Nowa strategia TIMOCOM przynosi korzyści | Fot. TIMOCOM
Rok 2018 był dla TIMOCOM niewątpliwie pełen sukcesów. Dużym wydarzeniem była zmiana strategii firmy, którą zaprezentowano na hanowerskich Targach Pojazdów Użytkowych IAA. Bardzo dobrze określa ją nowe hasło firmy: Augmented Logistics, oznaczające rozszerzone, ulepszone, powiększone podejście do logistyki.
Augmented Logistics. W parze ze zmianą hasła nastąpiło również przekształcenie dotychczasowej platformy transportowej TIMOCOM w System Smart Logistics. Nowa optyka wpłynęła na kierunek zmian, jakie zaszły i nadal zachodzą w ramach systemu, na sposób jego wykorzystania, a także na wyniki, które udało się osiągnąć firmie.
Liczba użytkowników, którzy realizowali swoje transporty cyfrowo przy pomocy systemu wzrosła ze 127 tys. (w 2017 r.) do 130 tys., klientów przybyło z 40 tys. do 43 tys., a obroty zwiększyły się o 6,7 mln euro czyli równo 10%, osiągając łącznie 74,6 mln euro.
Kamień, który wywołał lawinę. Dobre wyniki, jakie wypracował TIMOCOM w 2018 r. są zasługą m.in. aplikacji do cyfrowego zarządzania zleceniami w logistyce. Przejście od platformy transportowej do systemu zaprocentowało - komentuje roczny bilans rzecznik prasowy TIMOCOM, Gunnar Gburek. Liczba zleceń transportowych, którymi klienci TIMOCOM zarządzali cyfrowo przy pomocy aplikacji TC Transport Order® wzrosła pięciokrotnie od początku 2017 r.: z 12,9 tys. do 60,8 tys. Klienci TIMOCOM znajdują u nas wszystkie niezbędne narzędzia do cyfrowego połączenia partnerów i procesów w logistyce - dodaje rzecznik.
Wprowadzona jeszcze w 2017 r. aplikacja TC Transport Order® służy do cyfrowego poszukiwania transportu, centralnego zarządzania zleceniami transportowymi i pozwala zawierać transakcje bezpośrednio z poziomu platformy. Zleceniodawcy mogąc wysyłać jednocześnie to samo zapytanie o transport do wielu partnerów biznesowych, zyskując możliwość podejmowania optymalnych decyzji biznesowych w oparciu o aktualne dane rynkowe. Zwiększa to prawdopodobieństwo wybrania najkorzystniejszej oferty. Zleceniobiorcy mają natomiast dodatkową możliwość pozyskania zleceń transportowych przy minimalnym nakładzie pracy i środków. Rozwiązanie ułatwia również zarządzanie zleceniami transportowymi. Informacje kategoryzowane przy pomocy intuicyjnego menu są gromadzone w jednym miejscu, a dzięki temu użytkownik ma do nich łatwy i nieprzerwany dostęp. Również aplikacja giełdy transportowej (TC Truck&Cargo®), która jest kamieniem węgielnym utworzonego w 1997 r. TIMOCOM, w ubiegłym roku odnotowała zwiększoną aktywność użytkowników. Liczba ofert frachtów i wolnych przestrzeni ładunkowych osiągnęła łącznie w 2018 r. 93,9 mln. Dla porównania rok wcześniej było ich o 3,2 mln mniej.
Telematyka. Aplikacja służąca do optymalizacji trasy oraz określania aktualnej lokalizacji pojazdów (TC eMap®) była kolejnym rozwiązaniem intensywnie wykorzystywanym przez użytkowników Systemu Smart Logistics. Przy jej pomocy skalkulowano 32,7 mln tras i monitorowano pozycję 133,3 tys. pojazdów ciężarowych. Dodano kolejne interfejsy telematyczne: z TIMOCOM zintegrowanych jest obecnie 245 dostawców (w 2017 r. było ich 230).
Tak duży zasięg integracji to znaczące ułatwienie dla klientów TIMOCOM, którzy mogą dzięki temu pozyskiwać aktualne informacje o pozycji pojazdów na jednej mapie i udostępniać je wybranym klientom. Korzyścią jest tu niewątpliwe skrócenie łańcucha komunikacji, oszczędność czasu, środków, zwiększenie bezpieczeństwa transportu i zaufania pomiędzy partnerami biznesowymi. W ten sposób TIMOCOM podnosi konkurencyjność swoich partnerów na rynku.
Kierunek: Logistyka 4.0. TIMOCOM wyznaczył sobie misję kształtowania inteligentnej, bezpiecznej i prostej logistyki. Będąc liderem w dziedzinie rozwiązań IT dla sektora TSL działa wielotorowo, m.in. intensywnie analizuje tendencje panujące na rynku, ale przede wszystkim kieruje swoją uwagę w stronę klientów, obserwuje i wychodzi naprzeciw ich oczekiwaniom. Użytkownicy są bowiem dla TIMOCOM najlepszą inspiracją.
Firma stawia na cyfryzację, automatyzację i optymalizację procesów jako podstawę realizacji haseł Logistyki 4.0. Nieustająco rozwija System Smart Logistics wdrażając liczne aktualizacje. Zwiększona liczba klientów, a co się z tym wiąże rosnący wolumen danych umieszczanych w systemie oraz nowe wyzwania związane z potrzebami rynku niosą ze sobą oczywistą konieczność zwiększenia również liczby zatrudnionych osób. Obecnie wraz z 508 pracownikami (2017: 460) z 30 krajów TIMOCOM ustanowił nowy „rekord” również w tym obszarze.