Kolejny fragment S17 gotowy w 2019 r.
Wyłoniono wykonawców odcinka S17 między Warszawą i Lublinem
Jak poinformował rzecznik prasowy lubelskiego oddziału GDDKiA, Krzysztof Nalewajko, trzy firmy wybudują 58,6 km odcinek ekspresówki S17 z Lublina do Warszawy. Będą to: Mota Engil Central Europe, Bilfinger Infrastructure oraz Budimex. Budowa całości będzie kosztowała około 1,5 mld zł.
Warning: getimagesize(http://www.pgt.pl/img_ar/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /_art.php on line 110
GDDKiA w ostatnich dniach rozstrzygnęła przetargi na budowę i zaprojektowanie czterech odcinków trasy S17 o łącznej długości ok. 58,6 km - od Kurowa do obwodnicy Garwolina.
Po przeprowadzeniu kontroli dokumentacji przetargowej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, zostaną podpisane stosowne dokumenty z wykonawcami.
Pierwsze umowy mają być zawarte już na przełomie września i października, a wszystkie wyłonione w przetargach firmy zadeklarowały wybudowanie swoich fragmentów w ciągu 2 lat i 10 mies. (nie wlicza się okresów zimowych, od 15 grudnia do 15 marca). Jeśli więc nie będzie opóźnień, to prace powinny być zakończone w 2019 r.
Budowa drogi ekspresowej S17 ma być prowadzona w trybie "projektuj i buduj", czyli wykonawca ma opracować dokumentację projektu, uzyskać zezwolenie na wykonanie prac i następnie wybudować swój odcinek drogi. Przed oddaniem inwestycji do ruchu ma także opracować dokumentację i uzyskać pozwolenie na dopuszczenie do użytkowania drogi.
Nawierzchnia drogi ekspresowej powstawać będzie w technologii betonu cementowego.