Kolejne wodorowe autobusy na rynku francuskim
Wodorowe Solarisy dla Artois Mobilités
Nowy kontrakt Solarisa na rynku francuskim. Producent zrealizuje zamówienie na dostawę czterech autobusów wodorowych Urbino o długości 12 metrów do Artois Mobilités dla sieci transportowej TADAO w północnej Francji. Kontrakt zostanie zrealizowany na początku 2025 roku.
Cztery nowe autobusy wodorowe Urbino o długości 12 metrów do Artois Mobilités dla sieci transportowej TADAO w północnej Francji | Fot. Solaris
Oferta firmy Solaris Bus & Coach została wybrana w przetargu ogłoszonym przez organ transportu publicznego Artois Mobilités wraz z grupą Transdev i francuską centralą zakupową CATP (Centrale d'Achat du Transport Public). Przedmiotem zamówienia są cztery Solarisy Urbino 12 hydrogen.
Autobusy zostaną dostarczone i włączone do floty przewoźnika na początku 2025 roku. Nowe zamówienie jest zgodne ze strategicznymi wytycznymi dotyczącymi transformacji środowiskowej aglomeracji, a w szczególności dekarbonizacji transportu publicznego.
Za wodorem przemawia szereg argumentów. Przede wszystkim jest absolutnie bezemisyjny w użytkowaniu. Nie bez znaczenia są również takie atuty, jak duże zasięgi, szybki proces tankowania, elastyczność w zarządzaniu flotą pojazdów wodorowych oraz wyróżniająco cicha jazda. Gratuluję Artois Mobilités tej decyzji i cieszę się na naszą współpracę - powiedział Brice Bonavia, Dyrektor Solaris France.
Na dachu Solarisów Urbino 12 hydrogen zamontowane zostaną nowoczesne ogniwa paliwowe o łącznej mocy 70 kW. Autobusy wyposażone będą w baterie trakcyjne Solaris High Power, wspomagające ogniwo paliwowe w chwilach największego zapotrzebowania na energię elektryczną.
Zamówione Urbino hydrogen będą posiadały wysokowydajną klimatyzację z funkcją grzania pompą ciepła. Autobusy dla Artois Mobilités zostaną dodatkowo wyposażone w system monitoringu i zdalnego zarządzania flotą eSConnect. Zgodnie z najnowszymi przepisami, autobusy będą zgodne ze standardami GSR2, w tym w system informujący o obecności uczestników ruchu drogowego w tzw. martwej strefie pojazdu. Nowy kontrakt umacnia pozycję Solarisa jako lidera na europejskim rynku pojazdów bezemisyjnych.
W obszarze produktów wodorowych, producent oferuje autobusy o dwóch długościach, 12 i 18 metrów. Te najnowocześniejsze rozwiązania dla komunikacji publicznej zostały już wdrożone w 25 miastach całej Europy. Ponad 220 Solarisów Urbino hydrogen przewozi pasażerów m.in. w Barcelonie, Bratysławie, Frankfurcie, Madrycie, Poznaniu i Wenecji. Warto przypomnieć, że producent jest w trakcie realizacji zamówienia na 22 autobusy wodorowe dla Île-de-France Mobilités.
[ materiały Solaris ]