Jak bezpiecznie przewieźć szkło w rozmiarze ponadnormatywnym?
Go Logis, polska firma spedycyjna o zasięgu międzynarodowym, dla jednego z klientów z branży budowlanej zrealizowała ostatnio kolejne ciekawe zlecenie transportu drogowego. Spedytorzy stanęli przed zadaniem zorganizowania przewozu 4 ponadnormatywnych szyb do okien, docelowo przeznaczonych do montażu w jednym z najnowocześniejszych apartamentowców w Londynie.
Transport ponadnormatywnych szyb okiennych | Fot. Go Logis
Ten bardzo wrażliwy na uszkodzenia ładunek pokonał trasę o długości ok. 2 400 km w relacji Belgia – Polska – Belgia. Kluczowe znaczenie dla organizacji transportu przez Go Logis miał rozmiar ładunku - wysokość każdej z tafli szkła przekraczała 3 metry. Łączna waga całej przesyłki wynosiła 7 ton.
Zorganizowany przez Go Logis transport szyb okiennych składał się z dwóch etapów. Najpierw tafle szkła zostały odebrane od producenta w Belgii i dostarczone na Śląsk do zakładu specjalizującego się w obróbce szkła. Po zakończeniu prac w Polsce, Go Logis zorganizował transport powrotny do fabryki w Belgii.
Przewóz specjalistycznego szkła o ponadstandardowych rozmiarach, które jest towarem bardzo wrażliwym na uszkodzenie, a jednocześnie bardzo drogim, wymaga od spedytora precyzyjnych przygotowań. Na każdym etapie, od załadunku przez transport po rozładunek, trzeba pamiętać o zachowaniu szczególnej ostrożności. Dla nas kluczowe znaczenie miało właściwe zabezpieczenie ładunku na czas przewozu, odpowiednie zaplanowanie trasy oraz dobór środka transportu i typu naczepy, dostosowanej do wagi i rozmiarów ładunku. Musieliśmy też dopilnować formalności, na przykład upewnić się czy przewoźnik, realizujący zlecenie, posiada specjalistyczne pozwolenie na przewóz towaru o takiej wysokości, obowiązujące zarówno w Polsce jak i krajach tranzytowych – wyjaśnia Karolina Torenc, zastępca kierownika obsługi klienta Go Logis.
Aby zapewnić bezpieczeństwo wrażliwego ładunku w czasie przewozu i zapobiec ewentualnym uszkodzeniom, szklane tafle zostały umieszczone w 4 stojakach o różnych rozmiarach. Największy z nich miał 3,29 m wysokości, 3,53 m długości i 1,20 m szerokości a najmniejszy odpowiednio 2,6 m, 3,57 m i 0,8 m. Do transportu Go Logis wykorzystał niskopodwoziowe naczepy semi.
Coraz częściej, oprócz standardowych transportów drogowych całopojazdowych i częściowych, realizujemy dostawy specjalne, zarówno na rynki wschodnie i bliskowschodnie jak i do krajów Unii Europejskiej. Jesteśmy otwarci na wyzwania, chętnie podejmujemy się realizacji takich zamówień. Naszym kluczem do sukcesu jest indywidualne podejście do klienta, doświadczony zespół spedytorów, sprawdzeni partnerzy biznesowi i profesjonalni przewoźnicy, którzy dysponują flotą pojazdów dostosowanych do różnych transportów – podsumowuje Grzegorz Szenejko, właściciel Go Logis.
Transport tych specjalnych szyb do Belgii jest kolejnym przykładem niestandardowego zlecenia zrealizowanego przez Go Logis. Bialski spedytor dostarczał już m.in. 12-tonowy ciągnik rolniczy do Turcji, górnicze taśmy transporterowe i przenośnikowe zwinięte w koła o wadze od 3 do 6 ton na Ukrainę, gotowe markizy tarasowe o długości ponad 7 m i szerokości blisko 2 m do Rosji, czy ważące blisko 7 ton saszetkarki i koperciarki do Iranu.
[ info Go Logis ]