Reklama     +48 22 620 92 04 
www.autotransport.plInnowacje na platformie TimoCom
Transport drogowy

Innowacje na platformie TimoCom

Ponad 110 tys. użytkowników i 44 kraje w zasięgu ręki

24 lutego 2017 r.   |  AS

Transport to wymagająca branża. Duża konkurencja i presja czasu zmuszają do bardzo przemyślanej organizacji pracy. Nowe rozwiązania techniczne wspomagają ten proces.

Moduł TC eMap®   |   Fot. TimoCom

Kierunek działań. TimoCom jest liderem w dziedzinie innowacji z zakresu IT dla sektora TSL. Platforma transportowa tego przedsiębiorstwa oferuje synergicznie działający system modułów służący nawiązywaniu kontaktów biznesowych i zawieraniu transakcji oraz ułatwiający ich realizację.

Firma inspirowana potrzebami oraz kreatywnością swoich klientów dąży do cyfryzacji i optymalizacji procesów na różnych poziomach działania przedsiębiorstw z sektora transportu i logistyki. W ciągu minionego roku TimoCom zaprezentował szereg udogodnień, które warto tu przytoczyć. Innowacyjne rozwiązania na platformie transportowej pojawiły się w kilku obszarach: giełdy transportowej TC Truck&Cargo, Messengera®, TC eMap® oraz TC Profile®.

Usprawnienia na giełdzie. Użytkownicy giełdy transportowej zyskali możliwość dopasowywania wedle własnych potrzeb zasięgu oddziaływania oferty. Jeżeli wprowadzającemu pojazd zależy na uściśleniu miejsca docelowego, może podać jedynie nazwę miejscowości, natomiast jeśli interesuje go szerszy zasięg, może dodać informację o dodatkowym kilometrażu, a nawet wskazać jedynie kraje do jakich gotowy jest się przemieścić z danego punktu lokalizacyjnego. W ten sposób przy poszukiwaniu pojazdów zostaną uwzględnione te miejscowości, czy kraje, które znajdują się wewnątrz nakreślonego obszaru. Optymalizuje to sposób pozyskiwania ofert frachtów dla firm transportowych wprowadzających oferty wolnych przestrzeni ładunkowych, poprzez odpowiednie dopasowanie ładunku w danym obszarze poszukiwań.

Innym udogodnieniem w ramach TC Truck&Cargo jest możliwość dodania pośrednich miejsc załadunku i rozładunku przy wprowadzaniu ofert frachtów. Daje to korzyść obu stronom transakcji. Przewoźnik może szybciej i lepiej zaplanować trasę, natomiast załadowca posiadając udokumentowane wszystkie niezbędne informacje oszczędza czas jaki musiałby przeznaczyć na dodatkową komunikację odnośnie zlecenia.

Messenger TimoCom®. Komunikator zyskał kilka udogodnień - nowe możliwości to: m.in. wysyłanie wiadomości również do partnerów, którzy są offline, porównywanie zapytań w odniesieniu do danej oferty oraz dodawanie kontaktów do listy ulubionych. Ułatwia to kontaktowanie się z kontrahentami oraz analizowanie przesyłanych informacji.

Moduł kalkulacyjno-trackingowy. W ramach TC eMap® pojawiła się nowa opcja: „Drag&Drop”. Dzięki niej użytkownik zyskuje cenny czas ponieważ umożliwia ona prostsze niż dotychczas planowanie oraz zmianę trasy bezpośrednio na mapie. Jak to działa? Wystarczy „uchwycić” przy pomocy myszy dany punkt, „przeciągnąć” go w wybrane miejsce i „upuścić”. Droga zostanie ponownie przeliczona i wyświetlone zostaną niezbędne informacje: o długości trasy, czasie potrzebnym do jej pokonania oraz kosztach jej przebycia. Zatem zarówno kalkulacja, jak i szybka zmiana wynikająca np. z konieczności ominięcia jakiegoś fragmentu trasy (kraju, miasta, ulicy) przestała być koniecznością manualnego wprowadzania konkretnych danych, a stała się kwestią kliknięcia myszą.

Cyfryzacja. We wrześniu 2016 r. pojawiła się nowa, zintegrowana z TC Profile®, funkcja pobierania i udostępniania dokumentów w cyfrowej formie. Wprowadzenie tego udogodnienia niesie ze sobą szereg korzyści. We wcześniejszym okresie komunikacja i samo przekazywanie dokumentacji były długotrwałym i często opatrzonym błędami procesem. Dodatkowo wymiana dokumentów tworzyła konieczność dopasowywania się kontrahentów pod względem czasu. Dzięki cyfryzacji te problemy zostały zminimalizowane. Udostępnione, istotne dla transakcji dokumenty są zawsze „pod ręką", a partner może nimi dysponować w stosownym dla siebie momencie.

Innym aspektem wprowadzenia nowej funkcji jest możliwość zwiększenia swojej wiarygodności. Jest to szczególnie istotne w kontaktach z użytkownikiem platformy, z którym współpraca jeszcze nie miała miejsca. Dobrze skonstruowany profil to nie tylko możliwość przedstawienia tego, co dana firma może zaoferować, ale również kwestia wizerunku. Udostępniając istotne z punktu widzenia zawarcia transakcji informacje (dokumenty), przedsiębiorstwo daje jasny sygnał, że jest godne zaufania. Transparentność bowiem jest przejawem uczciwego i rzetelnego prowadzenia działalności biznesowej. Podsumowując: funkcja pobierania i udostępniania dokumentów jest kolejnym krokiem prowadzącym do cyfryzacji procesów transakcyjnych, ich przyspieszenia i zwiększenia przewagi konkurencyjnej firmy poprzez zwiększenie wyrazistości wizerunku przedsiębiorstwa.

Korzystać znaczy zyskać. Platforma TimoCom obejmuje 44 kraje i międzynarodowe grono ponad 110 tys. użytkowników. Jednak, aby móc w pełni wykorzystać jej potencjał trzeba zapoznać się z jej funkcjonalnościami. Dotyczy to nowych użytkowników, jak również tych, którzy posiadają platformę od dłuższego czasu. Inwestycja w edukację szybko zaprocentuje.

W ostatnim wydaniu PGT 06-09/2020 m.in.
ZOBACZ NASZĄ STRONĘ www.PGT.pl