Do wszelkich zadań
Nowa gama pojazdów Iveco Stalis X-Way
17 XI w warszawskim EXPO XXI, odbyła się konferencja prasowa firmy Iveco, prezentująca jej nową gamę pojazdów dla zastosowań specjalizowanych i w budowlance - Stralis X-Way.
Prezentacja nowej gamy Stralisów X-Way | Fot. Cezary Banasiak
Włoski producent chwali je jako wyróżniające się wyjątkowo niskim TCO (ang. Total Cost of Ownership - całkowitym koszcie posiadania). Poprawę ekonomiki eksploatacji i obniżenie zużycia paliwa o nawet 11,2%, zapewniają m.in. gruntownie przebudowany zespół napędowy, zautomatyzowana przekładnia HI-TRONIX (dostępna w wersji 12- i 16-biegowej), a także opatentowany przez Iveco - ograniczający emisję tlenków azotu o 97% - układ oczyszczania spalin HI-SCR, który nie wymaga regeneracji podczas postoju, a co za tym idzie zmniejszający koszty przeglądów.
Budowlanka i usługi komunalne. Stralis X-Way to doskonały samochód ciężarowy dla klientów działających w logistyce budowlanej oraz w sektorze usług komunalnych. Został zaprojektowany specjalnie dla takich użytkowników, a wyjątkowa modularność konstrukcji pozwala dostosować go do potrzeb każdej misji, bez żadnych kompromisów. Szczególnie wysoka ładowność wersji Super Loader jest potwierdzeniem możliwości tego samochodu, który sprosta wymaganiom związanym z każdym zastosowaniem - mówił Pierre Lahutte, prezes Iveco.
Maksymalnej elastyczności towarzyszy wyjątkowo niski całkowity koszt posiadania, który wynika z zastosowania najnowocześniejszej technologii wprowadzonej w modelu Stralis XP, znanym jako Mistrz TCO2, a także innych skutecznych rozwiązań, takich jak system HI-TRACTION, poprawiający możliwości terenowe pojazdu – dodał.
Super Loader. Stralis X-Way w wersji Super Loader ma bardzo niską masę pojazdu - zaledwie 8845 kg (w teście przeprowadzonym przez UTAC). To z kolei przekłada się na najwyższą ładowność w swoim segmencie. Jest ona większa o 355 kg w porównaniu z innym najlepszym modelem certyfikowanym przez UTAC. To dużo. Wraz z korzyściami związanymi z ładownością, automatycznie zyskuje się znaczne oszczędności - nawet do 23,5 tys. euro rocznie.
Dodatkowo modułowość pozwala na niemal dowolne dostosowanie do najbardziej wyszukanych potrzeb, od lekkiej wywrotki, przez hakowce i bramowce, żurawia, betonomieszarkę, aż do pojazdu asenizacyjnego.
Wiele możliwości. Oferta Stralis X-Way obejmuje różne ciągniki i podwozia (wersje 2- i 4-osiowe), trzy różne warianty wysokości zawieszenia dla rozmaitych zastosowań ("On" do jazdy głównie po szocie, "Off" z pełną homologacją terenową na wszelkich nieutwardzonych drogach oraz pośredni "On+"), silniki o 3 pojemnościach (Cursor 9, Cursor 11 stanowiący nowość dla wersji 6x4 i 8x4 oraz Cursor 13), trzy główne typy skrzyń biegów (manualna, automatyczna Allison oraz zautomatyzowana, wspomniana wyżej, HI-TRONIX z 12 lub 16 przełożeniami), homologacje drogowe i terenowe, a także dodatkowe możliwości konfiguracji oraz doposażenia.
Na gaz. Stralis X-Way NP to pierwszy pojazd ciężarowy napędzany gazem ziemnym zaprojektowany do eksploatacji w przewozach długodystansowych. Jest też odpowiedzią na coraz bardziej restrykcyjne przepisy prawne, ograniczające wjazd pojazdów wysokoprężnych do centrów miast i na niektóre chronione przyrodniczo trasy.
Zasięg Stralisa X-Way NP może wynosić nawet 1500 km na jednym tankowaniu, a korzyści dla środowiska z jego użytkowania są znaczące. Gaz ziemny pozwala na niemal całkowite wyeliminowanie emisji zanieczyszczeń do atmosfery (-70% tlenków azotu NOx, -99% cząstek stałych PM, -90% węglowodorów NMHC w odniesieniu do wartości granicznych EURO VI) i spowalnia proces globalnego ocieplenia poprzez znaczne zmniejszenie emisji CO2 (ok. -15% w przypadku gazu kopalnego, a nawet -95% w przypadku stosowania biogazu w porównaniu z podobnym pojazdem wyposażonym w silnik wysokoprężny). Napędzany gazem model NP dodatkowo znacznie ogranicza hałas w centrach miast oraz podczas dostaw nocnych.