Decyzja środowiskowa dla wschodniej obwodnicy stolicy
Kolejne podejście
Do końca kwietnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce wystąpić o decyzję środowiskową dla wschodniej obwodnicy stolicy. Jest ona niezbędna by uruchomić realizację całej inwestycji, a na wiosnę można by już ogłosić pierwsze przetargi.
Warning: getimagesize(http://www.pgt.pl/img_ar/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /_art.php on line 110
Wystąpiliśmy do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska o wydanie decyzji środowiskowej dla odcinka od węzła Drewnica do węzła Zakręt – powiedziała rzeczniczka GDDKiA, Agnieszka Stefańska. Trwają prace związane z wystąpieniem o dwa zezwolenia na realizację inwestycji drogowej dla odcinków węzeł Zakręt - węzeł Lubelska i bardzo ważnego elementu - węzeł Lubelska - dodała.
GDDKiA już raz otrzymała decyzję środowiskową dla inwestycji, w 2007 roku. Poprosiła jednak o jej wygaszenie (listopad 2011 r.), gdyż trasa przebiegała przez obszary chronione i zagrażała stanowiskom chronionego gatunku ryb (wpisanej do Polskiej Czerwonej Księgi Zwierząt), strzebli błotnej. Wówczas inwestycja została zawieszona. Teraz jednak znalazła się w projekcie Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 i temat powrócił wraz z nowymi planami trasy.
Wschodnia Obwodnica Warszawy będzie częścią drogi ekspresowej S17, i połączy węzeł Marki z węzłem Lubelska. Zostanie też połączona z planowaną Południową Obwodnicą Warszawy (w ciągu S2). Całość podzielono na trzy etapy. Pierwszy o długości niemal 15 km połączy węzeł Drewnica z węzłem Zakręt. Kolejny, blisko dwuipółkilometrowy, będzie wiódł od węzła Zakręt do węzła Lubelska, a ostatni to wydzielony węzeł Lubelska o długości 2 km mający łączyć drogę S17, POW oraz autostradę A2. Łączny koszt budowy ma wynieść ponad 2,4 mld zł, a inwestycja ma zostać zrealizowana w ciągu 5 lat.