Cała trasa S3 w 2023 r.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad 17 X podpisała umowy na projekt i budowę dwóch ostatnich odcinków trasy S3 o łącznej długości 31,5 km, od Bolkowa do granicy z Republiką Czeską w okolicy Lubawki. Tym samym droga ta połączy się z czeską autostradą D11.
Warning: getimagesize(http://www.pgt.pl/img_ar/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /_art.php on line 110
Realizację ostatniego fragmentu S3 podzielono na dwa odcinki. Trasę pomiędzy węzłami Bolków i Kamienna Góra Północ zaprojektuje i zbuduje konsorcjum firm: PORR z Warszawy i PORR Bau z Wiednia. Ponad 16-kilometrowy odcinek będzie przebiegać przez pasmo Gór Wałbrzyskich a S3 pobiegnie pod nimi dwoma tunelami. I tak powstanie najdłuższy tunel drogowy w Polsce o długości ok. 2300 m - drugi będzie miał ok. 320 m długości.
Koszt budowy tego odcinka to ponad 1,5 mld zł, jego oddanie do ruchu jest planowane w I połowie 2023 r. Wcześniej, w II połowie 2021 r., kierowcy skorzystają z przygranicznego odcinka S3 od węzła Kamienna Góra Północ do węzła Lubawka o długości ok. 15,3 km.
Zrealizuje go konsorcjum: Mosty Łódź i Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowo-Inżynieryjnego z Torunia za prawie 880 mln zł.