Amerykański gigant ujednolica ofertę
Nowa marka olejów i smarów na polskim rynku
Na warszawskiej konferencji 10 V, amerykański producent olejów i smarów - Chevron Lubricants, przedstawił swoją ofertę dla polskich kierowców, rolników i przemysłu. Produkty mają być teraz sprzedawane w całej Europie pod nową marką Texaco Delo.
Prezentacja marki Delo na warszawskiej konferencji | Fot. Cezary Banasiak
Wprowadzana zmiana ma na celu ujednolicenie działalności i dostosowanie jej do globalnej marki Delo, którą firma używała do tej pory w Ameryce Północnej i Środkowej, rejonie Azji-Pacyfiku, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Jedna marka. Wobec rosnącej liczby międzynarodowych producentów OEM oraz klientów wymagających dostępu do produktów wysokiej jakości na całym świecie, coraz ważniejsze staje się dla Chevron umieszczenie komercyjnych olejów smarowych pod jedną marką, rozpoznawaną na całym świecie. Texaco Delo umożliwi taką konsolidację produktów, zapewniając naszym klientom i partnerom korzyści wynikające z kompleksowej oferty produktów dostępnej na całym świecie – wyjaśnia James Welchman, kierownik marketingu EMEA w Chevron.
Texaco Delo będzie firmować w Polsce i na rynkach szerokie spektrum produktów, w tym oleje silnikowe do pojazdów drogowych i pozadrogowych, oleje do układów przeniesienia napędu, oleje do przekładni głównych, smary oraz płyny do chłodnic o wydłużonej żywotności. Naszym celem jest zoptymalizowanie wydajności pojazdów naszych klientów poprzez pomoc w minimalizacji kosztów operacyjnych, podniesienie trwałości podzespołów i tym samym maksymalne zwiększenie niezawodności pojazdów. Wielu producentów OEM i globalnych klientów pragnie kupować ten sam produkt w każdym regionie świata, dlatego tam gdzie jest to niezbędne i potrzebne, wprowadzamy globalne formuły. Oferta Texaco Delo oznacza dla europejskich klientów możliwość korzystania z siły i niezawodności marki Texaco, a jednocześnie z integralności i testów wydajnościowych produktów z rodziny Delo – dodaje Welchman.
Portfolio. Texaco pod marką Delo może poszczycić się wypuszczeniem na rynek już w 1953 r. pierwszego na świecie oleju wielosezonowego, a w 1998 r. również pierwszego na świecie oleju do wysoko obciążonych silników, spełniającego specyfikację dla olejów o wydłużonych przebiegach. Niedawno też Delo jako pierwsza wprowadziła olej niskoemisyjny, przeznaczony do ochrony silników wysokoprężnych wykorzystujących olej napędowy o zawartości siarki do 5 tys. ppm.
Jak zapewniają przedstawiciele firmy Texaco, użytkowanie olejów Delo może przynieść realne oszczędności zużycia paliwa nawet o ok. 1%. Dla właścicieli szczególnie dużych flot to mogą być znaczne korzyści finansowe.
Oleje przekładniowe. Nowo opracowane oleje przekładniowe (Syn-AMT XV SAE 75W-90) do skrzyń biegów to syntetyczne oleje do mocno obciążonych zsynchronizowanych przekładni ręcznych samochodów ciężarowych. Odpowiednio dobrany skład ma sprawić, iż przebiegi mogą sięgnąć rzędu 450 tys. km, a także zapewnić płynność w niskich temperaturach, przyczyniając się do szybkiego obiegu oraz do ochrony przed zużyciem podczas zimnego rozruchu.
Z kolei Syn ATF XV to syntetyk do automatycznych skrzyń biegów, zalecany tam gdzie wymagane są oleje przekładniowe Volvo 97342. Cechuje go odporność na powstawanie szlamów, laków i osadów, a także utrzymuje stałą lepkość i ochronę przekładni, łożysk i sprzęgieł.
Oleje przekładniowe Delo Gear CGA SAE są dostosowane do wydłużonych przebiegów i mają utrzymywać swoją jakość w nawet trzykrotnie dłuższych okresach między wymianami oleju w porównaniuze standardowymi olejami mineralnymi stosowanymi w mocno obciążonych przekładniach głównych i mechanizmach różnicowych.
Oleje silnikowe. Do oferty olejów silnikowych Texaco Delo dodano także nowe formuły. Pierwsza z nich (MGX SAE 15W-40) to niskopopiołowy (low SAPS) olej przeznaczony do mocno obciążonych silników użytkowanych w pojazdach drogowych i pozadrogowych zasilanych olejem napędowym o wysokiej lub niskiej zawartości siarki (10 - 5 tys. ppm), zapewniający ochronę nowoczesnym, wysokoprężnym silnikom niskoemisyjnym wyposażonym w układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), filtr cząstek stałych (DPF) oraz układ recyrkulacji spalin (EGR). Przeznaczony jest do stosowania w mieszanych flotach pojazdów drogowych oraz pozadrogowych i spełnia wymagania wydajności szerokiej gamy czterosuwowych, wolnossących i turbodoładowanych silników diesla.
Kolejny olej (XLE HD SAE 5W-30) jest syntetyczną wersją do silników mocno obciążonych. Został stworzony z myślą o optymalnej oszczędności paliwa w szerokiej gamie pojazdów drogowych, pozadrogowych i budowlanych. Nowy skład spełnia wymagania czterosuwowych wolnossących i turbodoładowanych niskoemisyjnych silników diesla oraz starszych typów silników wysokoprężnych i silników napędzanych gazem. Formuła zawiera zaawansowaną technologię niskopopiołowych (low SAPS) dodatków uszlachetniających, zapewniającą doskonałe właściwości myjące i dyspergujące, odporność na utlenianie oraz ochronę przed zużyciem i korozją dzięki skutecznym dodatkom przeciwpiennym. Przeznaczony jest do stosowania w silnikach Volvo, MAN, Scania, Daimler, DAF i Iveco spełniających wymagania normy emisji spalin Euro VI .
Inne odświeżone formuły obejmują produkty: XLE SAE 10W-30 - produkt zgodny z ACEA E6/E9 przeznaczony do stosowania w trybie wydłużonych przebiegów, zawierający dodatki niskopopiołowe (low SAPS) oraz spełniający wymagania emisji spalin Euro VI, a także XSP SAE 5W-40 - niskopopiołowy (low SAPS) olej zgodny ze specyfikacjami ACEA E9, znakomity do pracy w niskich temperaturach.
Gościem specjalnym podczas konferencji była Lisa Kelly, która jest "twarzą" marki Delo. Jeździ ciężarówkami od 12 lat (głównie na Alasce i w Kanadzie) i jest znana z telewizyjnej serii "Ice Road Truckers", a także "Ice Road Truckers: Drogi śmierci".