47 elektrycznych autobusów dla Zielonej Góry
To rekordowa liczba na polskim i europejskim rynku autobusowym
Ursus Bus S.A. dostarczy dla Miejskiego Zakładu Komunikacji w Zielonej Górze47 elektrycznych autobusów niskopodłogowych. Wartość popisanej umowy to prawie 100 mln zł. Ostatnie zamówione autobusy wyjadą na ulice stolicy województwa lubuskiego w listopadzie 2018 r.
Karol Zarajczyk, prezes Ursusa, podkreśla, że to największe zamówienie na autobusy w Europie. Produkcja takiej liczby pojazdów pochłonie dużą cześć mocy przerobowych naszych zakładów. Łączna kwota zamówień na autobusy elektryczne na przyszły rok wynosi aż 180 mln zł – nie kryje zadowolenia szef Ursusa, zakładów które dotychczas specjalizowały się w produkcji ciągników.
Prestiżowy przetarg Ursusa. Termin pierwszej dostawy pojazdów przewidziano na 1 VII 2018 r. Realizacja całej umowy powinna nastąpić najpóźniej do końca listopada 2018 r. Wartość autobusów wynosi 96,5 mln zł. Zwycięstwo w tym przetargu jest niezwykle prestiżowe, bo pokazuje, że dwa lata temu obraliśmy słuszną drogę, by produkcję naszych autobusów oprzeć przede wszystkim o napędy elektryczne. Cieszymy się, że coraz więcej polskich miast stawia na elektromobilność, która pozwala mieszkańcom miast oddychać czystszym powietrzem – mówi Jan Wielgus, wiceprezes Ursus Bus S.A.
Projekt jest równie ważny dla przedstawicieli Zielonej Góry. Miasto stawia na bezemisyjny transport publiczny, mając na uwadze zanieczyszczenia produkowane przez pojazdy komunikacji miejskiej z napędem spalinowym. Z drugiej strony tak duża flota autobusów elektrycznych, w perspektywie długofalowej, przyniesie spore oszczędności dla budżetu miasta.
Od wielu miesięcy pracujemy nad projektem związanym ze zmniejszeniem emisji CO2 w mieście, czyli z tym o czym głośno się mówi, walką ze smogiem. Jednym z naszych rozwiązań są niskoemisyjne autobusy elektryczne – mówi Janusz Kubicki, prezydent Zielonej Góry.
Zeroemisyjny. Autobus model Ursus City Smile, który zostanie wyprodukowany dla Zielonej Góry, będzie w pełni elektryczny i nowoczesny. Ma 12 m długości. W odróżnieniu od pojazdów spalinowych czy hybrydowych, które także wyposażone są w mały silnik diesla.
Elektrobus Ursusa jest zeroemisyjny. Oznacza to, że nie emituje żadnych spalin do atmosfery, dzięki czemu pozytywnie wpływa na środowisko. Dodatkowo podczas ruszania z przystanku wytwarza czterokrotnie mniej hałasu niż autobusy z napędem diesla i hybrydowym. To kolejny, ważny czynnik, który pozytywnie wpłynie na cały miejski ekosystem Zielonej Góry – zachwalają władze Ursusa.